Hírek
2013. Május 13. 11:24, hétfő |
Belföld
Forrás: mno.hu
Győri élménygyár – TT-t visz a Wörthi-tóhoz az Audi

A VW-konszern és a Wörthi-tó már hosszú évek óta ad helyet a német tulajdonban lévő márkák rajongóinak és a márkaklubok találkozásának, a híres nemzetközi találkozó formájában. Ahogy az lenni szokott, idén is májusban kerül sor a nagyszabású eseményre, mi több, már a hétvégén elkezdődik a 2013-as Wörthersee Tour.
Különösen büszkén számolhatunk be az Audi 2013-as puskaporára: mivel egy különleges TT-t készítettek fel a németek, ezért hazai (egészen pontosan győri) jelentősége is van az autónak. A tervezők szeme előtt a maximális tapadás és a lehető legintenzívebb vezetési élmény lebegett a fejlesztés során, így hát a sikerhez a négykerekűnek Quattro hajtásra, alacsony tömegre, lehetőleg kézi váltóra és egy erős motorra lenne szüksége. Szerencsére az „Audi TT ultra quattro concept” ezekből a hozzávalókból mindegyikkel büszkélkedhet.
Az eleve könnyű, alumíniumban gazdag vázból további 43 kilogrammot sikerült lefaragni, a karosszéria a szénszál erősítésű műanyag (CFK) széleskörű felhasználásának köszönhetően pedig további 57 kilóval lett könnyebb, így már rögtön mínusz 100 kilónál tartunk. A hátsó ülések az élvezet áldozatai lettek, az R8 GT szuperkönnyű első kagylóülései pedig további 22 kilogramm „veszteséget” jelentenek.
A hátsó ülésekről le kell mondanunk - így a 310 lóerőhöz 1,1 tonna tartozik
Súlyt nyertek a tervezők a speciális kerámia fékekkel és a titán kipufogórendszerrel, míg a különleges keréktárcsák összesen mínusz 20 kilót hoztak a konyhára. A szélvészgyors, teljesen átdolgozott futómű mérlege -6 kg, míg az áramellátásról egy mindössze 4 kilós lítiumos akkumulátor gondoskodik, mégpedig a sofőrülés alatt. A jelentősen átdolgozott kétliteres, négyhengeres TFSI turbómotor tömege 25 kilóval csökkent, a sajtóanyagból pedig kiderül, hogy az összes beavatkozás együttesen szumma 300 kilót jelent, vagyis ennyivel könnyebb a TT ultra quattro concept egy hozzá hasonló szériakivitelnél, például egy TT-S modellnél. A habot a tortán a korrekt felszereltség jelenti, így többek között a klímaberendezésről és az elektromos ablakokról sem kell lemondani.
A motorra visszatérve: a két literből nem kevesebb, mint 310 lóerőt sajtoltak ki a mérnökök, amihez 400 Nm-es csúcsnyomaték társul (1900–5000 / 1 perc között). Ezek igen komoly adatok, bár nem kell megijedni, hisz’ literteljesítményben ez a kétliteres még mindig távol áll a Mercedes A45 AMG 360 lóerős műremekétől, ami ráadásul szériában kelleti magát. De nincs is szüksége komolyabb teljesítményre az Audinak: a 310 lóerő az 1111 kilós saját tömeggel párosulva 3,6 kg/lóerős tömeg/teljesítmény arányt jelent, ami már-már szuperautókra jellemző érték.
Nem meglepő, hogy a menetteljesítmények is ezt jelzik: a gyorsan kapcsolható kézi váltónak és az összkerékhajtásnak is köszönhetően 4,2 másodperces 0–100 km/h-s sprintidőről és 280 km/h-s végsebességről beszélhetünk, ráadásul a hiányzó adatok ellenére a fogyasztás is garantáltan emberi keretek között marad. Egyedül hangélmény terén nem veheti hát fel a kívánatos TT a versenyt a sokhengeres sportautókkal, titán kipufogó ide vagy oda.
Ahogy a találkozón leleplezett limitált modellektől eddig már megszokhattuk, úgy a szériagyártásra hiába is várunk, ám ne szomorkodjanak, a szuperkönnyű TT egészen biztosan megfizethetetlen lenne – cserébe viszont vásárolhatnak sokkal erősebb (igaz, lényegesen nehezebb), akár 360 lóerős széria TT-t is, igazi győri szívvel. A speciális anyagoknak egyelőre nagyon megkérik az árát, arra viszont kitűnően megfelel a négykarikások büszkesége, hogy újabb bizonyítékot adjon a könnyűszerkezetes építésmód előnyeire.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 04. 08:59, vasárnap | Belföld
Koncz Zsófia: 2026-tól félmillió, 2029-től egymillió édesanyának nem kell személyi jövedelemadót fizetnie Magyarországon
Jövőre félmillió, 2029-től pedig már egymillió édesanyának nem kell személyi jövedelemadót fizetnie Magyarországon - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára szombaton a Facebook-oldalán.
2025. Május 04. 08:58, vasárnap | Belföld
Soltész Miklós: sorsfordító időket élünk Romániában és a Vatikánban is
Sorsfordító, történelemfordító időket élünk Romániában, Szatmárban, a Partiumban és Erdélyben, de a Vatikánban, a Szentszéknél is
2025. Május 04. 08:57, vasárnap | Belföld
NGM: megerősítette Magyarország államadósság-besorolását a Scope Ratings, továbbra is befektetésre ajánlott az ország
A berlini Scope Ratings megerősítette Magyarország \"BBB\" besorolását, továbbá a hitelminősítő megerősítette a korábbi stabil kilátást is.
2025. Május 03. 08:06, szombat | Belföld
A Tisza EP képviselői nem vettek részt Ukrajna gyorsított csatlakozásáról szóló szavazáson
Magyar Péter: a Tisza EP-képviselői nem szavazták meg Ukrajna gyorsított uniós csatlakozását.